RSS

Vremea in Olanda

29 Nov

Ca în multe alte culturi, vremea este un subiect nesfârșit de conversație. Olandezii însă au standarde foarte joase în privința asta, aș putea spune că sunt realiști și modești.

Cum altfel într-o țară unde vara asta am avut max. 14 zile (și nu în lanț) cu temperaturi peste 25 de grade. În rest ne-am bucurat de nori, ploaie și răcoare.

Foarte des întâlnită este de ex. expresia “măcar de ar fi uscat”, adică nu își doresc sau nu îndrăznesc să își dorească soare și căldură, dacă măcar nu plouă, olandezii sunt mulțumiți. O mentalitate admirabilă.

Ieri în parcarea supermarket-ului o altă mașină fusese parcată în așa fel încât nu mai puteam urca în a noastră și o clientă fără nici o legătură cu situația mă consola cum că măcar nu trebuie să aștept în ploaie…

Când e frig și eventual mai bate și vântul, nu pot să mă plâng unui olandez cu cuvintele astea, imediat mi se răspunde: nu e frig, e “lekker fris“! Adică o răcoare plăcută.

Cea mai tare expresie auzită foarte des, mai des chiar decât “mergem la mare să facem plajă” este “mergem să ne plimbăm pe plajă și lekker uitwaaien“, adică să lăsăm vântul să ne bată. Dacă dai un search pe google cu lekker uitwaaien găsești hoteluri care în modul ăsta încearcă să te atragă să înnoptezi, cu perspectiva minunată de a te lăsa biciuit de vânt la malul mării, ba pare a fi chiar un hobby, o activitate normală în timpul liber.

Ca să nu mai zic cât mă enervează spartanii care declară că nu pot dormi dacă nu lasă un geam crăpat, indiferent de temperatura de afară și cum că e îngrozitoare ideea de a avea caloriferul în funcțiune în dormitor, dar cum că înainte să se bage în pat încălzesc puțin așternuturile cu uscătorul de păr…

 
6 Comments

Posted by on 29 November 2011 in Fenomene olandeze, Vremea

 

Tags: , , ,

6 responses to “Vremea in Olanda

  1. Ioanabanana

    2 December 2011 at 13:35

    Din regiunea de pe planetă unde aerul este cel mai limpede, te salut!

    Şi deoarece nu pot să mă lansez în discuţii despre fenomene lingvistice în limba franceză, pot să mă bag în discuţie pe tema uscătorului de păr, căruia francezii se pare că i-au găsit o întrebuinţare şi mai dubioasă decât încălzitul patului:

    – pe lista de obiecte necesare la intrarea în maternitate, figurează, opţional, uscătorul de păr, pentru facilitarea îngrijirii perineului
    Nu ştiu în ce constă această îngrijire, deoarece nu am optat pentru opţional .. e?

     
    • rominol

      3 December 2011 at 11:50

      Haha, suna cel putin dubios, pacat ca nu ai optat 🙂

       
  2. whiteadi

    14 April 2014 at 11:43

    de cand e vreme mai “faina” tot racit sunt, ieri am mers la pescuit la un canal, de fun, si parea foarte placut afara insa vantul constant si nu foarte placut dupa ceva vreme m-a adus iara in starea de “am sa racesc again”

     
    • Miki

      14 April 2014 at 12:32

      Precautie maxima 🙂 numai olandezii rezista la vant.

       
      • whiteadi

        14 April 2014 at 12:54

        🙂

         

Scrie aici parerea ta / Write your ideas here

 
