RSS

România = Polonia?

12 Dec

De când stau în Olanda am constatat că olandezii nu sunt nici pe departe așa toleranți și deschiși la minte precum îi credeam. Sunt cunoscuți pentru asta, cum tolerează ei homosexualii, prostituția, anumite droguri, multiplele naționalități…. se pare că (cel puțin pentru unii dintre ei) o persoană din Europa de Est le pune capac, nu se mai pot abține și dau drumul la tot felul de prejudecăți.

Ce deduceți voi din întrebările care mi-au fost adresate?

Câteva exemple:

– la o zi de naștere, un alt invitat, fără să mă întrebe în prealabil cum am ajuns de fapt să trăiesc în Olanda, m-a întrebat direct și cu compătimire în glas și în privire, dacă chiar nu puteam să duc o viață bună în România?

– pe 1 decembrie am anunțat la birou că e ziua națională a României, după un timp un coleg care suna biroul din Polonia mă intreabă pe mine dacă și în Polonia e sărbătoare.

– o colegă pe care am întrebat-o dacă are planuri de concediu pentru la anul s-a luminat la față și mi-a zis că poate o pot ajuta cu ceva sfaturi și informații pentru că vrea să meargă în Polonia…. îmi pare rău că am rămas perplexă și nu am întrebat-o de unde deduce că aș ști ceva despre Polonia.

– de mai multe ori am fost întrebată dacă vorbesc rusește șau dacă cunosc alfabetul chirilic.

– iar cea mai bună întrebare a fost a colegei mele directe și anume dacă în România avem Starbucks (asta în timp ce în orașul în care locuiește ea nu există).

În această ordine de idei cred că cel mai mult mă deranjează cuvântul “Oostblok”, adică blocul de est (și se pare că nu numai pe mine, găsesc pe internet cum că la fel simte majoritatea persoanelor din țările respective)  și care mi se pare culmea ignoranței și pe seama căreia pun faptul că probabil cei care folosesc acest cuvânt consideră că acest bloc este format din țări foarte asemănătoare, ba poate chiar identice, adică gen Polonia = România și că toți oamenii din țările respective sunt la fel, vorbesc rusește și vin în Olanda numai la muncă…

 
2 Comments

Posted by on 12 December 2011 in Fapt divers

 

2 responses to “România = Polonia?

  1. Ioanabanana

    13 December 2011 at 10:46

    Eu zic ca ar trebui sa te simti flatata ca faci parte din Oostblock, pentru ca reiese ca toate tarile din est, in perceptia lor ar fi un fel de SUA, isi dau seama ca sunt mai multe state diferite, dar toti vorbim aceeasi limba, probabil rusa, avem acelasi alfabet (chiar doua alfabete) si eventual destinatia noastra favorita de vacanta este undeva in Polonia. Asa ca traiasca Blocul nostru unit si da-i incolo cu Europa lor divizata! 🙂

     
    • rominol

      13 December 2011 at 10:49

      Ca bine zici 🙂 traiasca SUEE!

       

Scrie aici parerea ta / Write your ideas here

 
