RSS

Criza asta…

10 Jan

In urma crizei economice, olandezii au devenit mai pesimisti ca oricand: 1/3 dintre ei se asteapta la o inrautatire a situatiei lor financiare in 2012, iar doua treimi se asteapta la o situatie economica mai proasta in Olanda.

Pana acum eu nu observ decat ca stirile in privinta urmarilor crizei in Olanda sunt contradictorii, pe de o parte pesimism, pe de alta parte anul trecut s-au vandut cu 15% mai multe masini noi decat in 2010, iar situatia bancilor pare mai buna…

Se vorbeste si de o eventuala reducere a pensiilor, dar procentele sunt mici, incat nu cred ca pensionarii ar simti cu adevarat o gaura in buget.

De asemenea, se observa o schimbare in planurile de vacanta ale olandezilor: pentru prima data din anii ’80 incoace se pare ca olandezii vor merge in concediu timp mai scurt si/sau mai rar si/sau mai aproape de casa si/sau in conditii mai putin luxoase. Ceea ce inseamna deci ca dispozitia olandezilor de a cheltui prea multi bani pe concedii a scazut. Asteptarile sunt ca mai ales numarul concediilor scurte (weekenduri prelungite de ex.) sa scada, in schimb este posibil sa se observe cresterea duratei concediului pe timpul verii si mai multe concedii petrecute in Olanda decat in strainatate. Asta e teoria acum, daca vom avea o vara insa ca anul trecut, cu ploi si fara soare, cred ca din toata “saracia” tot va pleca lumea in tari mai insorite.

 O stire de ultima ora este ca si cinematografele au avut un an 2011 bun, cu 2 milioane de bilete vandute mai mult decat in 2010 si in total 30 de milioane, deci in medie fiecare olandez a mers de 2 ori la cinema. Cresterea e pusa pe seama filmelor olandeze tot mai populare, a exploziei de filme 3 D si a cresterii numarului de cinematografe.

 
3 Comments

Posted by on 10 January 2012 in Actualitati, Fenomene olandeze, Social/politic

 

Tags: , ,

3 responses to “Criza asta…

  1. Ioana Raluca

    18 June 2013 at 10:49

    Interesante articolele tale. Daca olandezii se plang, ce ar trebui sa faca romanii? 😉 cand spui ca e grav in Olanda cam cat de grav este defapt raportat la Romania? Curiozitatea asta a mea este cauzata de faptul ca urmeaza sa mergem (eu si sotul meu) la master in Olanda incepand din septembrie si vreau sa stiu cat de cat la ce sa ma astept 🙂 adica va fi mai grav decat aici sau nu? Eu am asteptari destul de mari de la o tara care desi se afla in criza are o economie cu mult peste cea a Romaniei, nu ma astept sa fie usor pt noi dar ma astept sa ni se acorde macar o sansa in conditiile in care in RO ni se inchid toate usile in nas dupa nush cati ani de facultate facuta pe bune, nu la spiru sau bogdan voda! Sper ca viitorul va fi putin mai luminos pt noi acolo, in conditiile in care sotul va face un master in cercetare iar eu in drept…care este parerea ta?

     
    • Miki

      20 June 2013 at 7:21

      Multumesc. Eu nu urmaresc stirile din Romania, asa ca nu pot sa compar situatia de aici cu cea de acolo. Dar cred ca multe inlesniri nu se mai acorda acum aici, nu stiu exact cum va fi in cazul vostru, eu va urez succes, sa va mearga bine aici. Poti incepe si tu un blog cu ocazia asta:) Sfatul meu e sa nu va asteptati la conditii fantastice, sa aveti asteptari mai modeste si daca realitatea va fi mai buna, cu atat mai bine 🙂

       
  2. Ioana Raluca

    20 June 2013 at 7:52

    Multumesc de sfat Miki, nu ma astept sa umble cainii cu covrigi in coada 🙂 dar ma astept sa nu ne fie pumnul bagat in gura cum se intampla in RO, desi suntem in tara noastra, chiar daca avem ceva inteligent de spus, ni se ia dreptul la replica. E trist ca desi am terminat doua facultati mi se inchid toate usile in nas fara sa mi se dea sansa de a demonstra ce pot sa fac, nici macar nu sta nimeni de vorba cu mine doar pt ca nu am un nume cu rezonanta 😦 ma astept sa nu mi se intample ceva similar si acolo, doar la atat ma astept, nu astept sa imi dea cineva ceva gratis ci doar sa mi se dea sansa de a demonstra ceva, macar sa nu-mi inchida unul usa in nas fara sa ma asculte si sa fie aleasa, in detrimentul meu, o persoana care are jumate din pregatirea mea 😦 daca si acolo tot asa merg lucrurile inseamna ca ne indreptam spre pieire, sincer.

     

Scrie aici parerea ta / Write your ideas here

 
