RSS

Zundert si magazinul romanesc

06 Sep

3. Zundert ar mai putea fi o comoara pentru romanii din Olanda, asa ca mine. Asta pentru ca in Zundert se afla un magazin alimentar cu produse romanesti.

Mare bucurie am simtit cand l-am descoperit pe un forum pe internet, iar la scurt timp dupa aceea am parcurs lungul drum drept care ne desparte satul de Zundert ca sa aflu ca magazinul nu este deschis decat de vreo trei ori pe saptamana. Evident, in momentul cand deja eram cu stomacul pregatit pentru pufuleti si zacusca, magazinul era inchis, asa ca am admirat fatada magazinului, destul de contrastanta in peisaj (caci tipic romaneasca si in plus in mare parte un tricolor), am notat orarul si am revenit cand era deschis.

Am intrat si am pasit imediat inapoi in, sa zicem, 1986. In stanga ceva ce vrea sa dea senzatia de supermarket, insa mai bine de jumatate din spatiul de pe rafturi este gol. In centru se afla casa, langa care la ultima mea vizita se afla pe tejghea o cutie de pasta Axion verde (un produs pe care nu l-am mai vazut de muuuuulti ani), casa care produce un bon ilizibil, fara nume de produse, numai cu cifre.

Tejgheaua pe care se afla casa era folosita ultima oara cand m-am aflat in magazin drept bar de catre doi clienti, care isi desfacusera cate o bere si stateau la taclale cu proprietarul. Asta cred ca a contribuit la faptul ca nu pot numi magazinul o adevarata comoara pentru mine, pentru ca nu mi se pare deloc atragatoare atmosfera asta de magazin rural combinat cu bodega.

La dreapta magazinului sunt doua vitrine cu mezeluri si branzeturi proaspete.

Foarte interesant de vazut ce considera proprietarul produse carora un roman le poate duce dorul in strainatate:

– muraturi diferite, unele in borcane mari (am incercat felurite, ultima data conopida si ardei umpluti cu varza, nicio muratura nu se poate manca),

– zacusca de vreo 4-5 feluri (cu bucurie le-am incercat pe toate, cea pe care am cumparat-o ultima data, de ciuperci, a fost cea mai infecta zacusca pe care am gustat-o vreodata. Am gasit insa si doua feluri acceptabile, una obisnuita si una picanta, nu se vor compara niciodata cu cele facute in casa, dar sunt un substitut bun.),

– vinete coapte si decojite, la borcan, daca nu ma insel in apa si sare (am facut o data salata de vinete din ele si a fost chiar acceptabila),

– gemuri si dulceturi (aici m-a pierdut proprietarul, nu vad necesitatea unui asemenea import, gemuri si dulceturi au toate supermarketurile olandeze, dar poate e o strategie de-a lui, in ideea ca daca le vede un roman, va fi tentat sa le cumpere si astfel este 1-0 pentru magazinul romanesc fata de cel olandez),

– Vegeta (cat am cautat ceva similar in magazinele olandeze, pentru ca sa fac o supa cu ocazia unei cine de Craciun, acum ca am gasit-o si am cumparat-o, mi-a expirat in dulap, pentru ca fac cam o data pe an supa),

– sucuri precum Fanta (ceea ce iar ma uimeste, pentru ca Fanta evident ca exista si in Olanda), vinuri si beri romanesti (si astea mi se par cam exagerate, chiar sa fie romani care mor de dorul unei beri Bergenbier si nu si-l pot stinge cu un Amstel, de exemplu?)

– blaturi de tort, eugenii, seminte, pufuleti, croissante 7 days, halva, etc etc – nu mai am in minte o imagine clara, mai ales a produselor care nu sunt de interes pentru mine.

Mezelurile sunt obisnuite, de la cremvursti, la cabanosi si carnati trandafir, la sunca, pastrama, toba si parizer, salata de icre (din pacate nu sunt multe marci de salata de icre bune, iar magazinul nu le are pe cele mai reusite), telemea si branza de burduf. Mezelurile ti se impacheteaza in hartia tipic romaneasca de culoare incerta, gri-bej si cu o folie de plastic pe interior.

Mare tristete m-a cuprins dupa ultima vizita adusa magazinului, cand imi era o pofta nebuna de branza de burduf, mai ales ca mai cumparasem odata si nimerisem una perfecta. Seminte si pufuleti as mai fi vrut, dar urmau sa vina abia saptamana urmatoare. Am ajuns acasa cu produsele carora nu le-am rezistat si, dupa o sesiune foto pentru blog,

am trecut la o degustare in urma careia mai bine de jumatate au gasit drumul de neintors al gunoiului. Branza de burduf era ingrozitoare, o textura de plastic si un gust nefericit, zacusca de ciuperci mult prea moale si rea la gust, muraturile numite mai sus…

Ocoliti cu incredere aceasta branza de burduf:

Ar putea fi un loc de pelerinaj pentru pofticiosii romani, dar i-ar trebui macar o frecventa mai buna a aprovizionarii si mai mult accent pe calitatea produselor. Daca printre cititorii acestui articol se afla romani tentati totusi sa faca o vizita magazinului, nu ezitati, desigur, atmosfera merita cu siguranta si poate aveti noroc sa dati peste produsul de care aveati pofta, dar nu plecati la drum cu ideea asta. Magazinul se numeste Casa Noastra si se afla pe strada principala a satului, de partea opusa a supermarketului olandez Albert Heijn.

 
22 Comments

Posted by on 6 September 2012 in Gastronomice

 

Tags: , ,

22 responses to “Zundert si magazinul romanesc

  1. teodosie1

    7 September 2012 at 8:38

    Deci ma Miki, eu vreo 7 ani am locuit in München Bonnerplatz. La doua cladiri mai sus era un magazin romanesc in care am intrat de doua ori in astia 7 ani. Avea intr-adevar chestii din romania. Muraturi pe care le punea tanti aia cu mana ei. Dar eu ma aflam in pasa de pizza din congelator ca eram studenta nu marea gospodina ce ma mandresc a fi acum. In orice caz- cum ai putut sa cumperi DOUA!! branze de burduf cu numele de SMELLY??!!! :)))

     
    • Miki

      7 September 2012 at 8:50

      Hahahaaa nici macar nu am observat numele, daca nu mi-ai fi zis, nu as fi stiut. Deci muraturi facute de o tanti, pai ala e magazin de delicatese atunci! 🙂

       
  2. Miki

    7 September 2012 at 21:07

    Vad ca m-ai pacalit, se cheama Sinelli 🙂
    Pe aproape oricum.

     
  3. Minnie

    10 September 2012 at 18:13

    Si are si adresa în caz ca vrei sa iei de la sursa….. branza!
    Cu chestia asta m-ai facut sa “vorbesc”! Nu stau eu foarte aproape de Zundert dar oricum în Olanda! Iar ca sa descoper ca aici este o “copie” a magazinului satesc de la mama soacra din comuna m-a lasat muta……. pardon, m-a facut sa scriu :))
    O seara faina îti doresc!

     
    • Miki

      10 September 2012 at 21:39

      Ca bine zici… adica scrii, Minnie 🙂
      Branza din imagine, crede-ma, nu merita atentia. Alte produse, daca ai bafta, poti incerca. Adresa o gasesc si eu pe internet: Molenstraat 27-a Zundert, nu poti sa ratezi, este o singura strada lunga cu magazine in Zundert, daca te uiti dupa un magazin cu un tricolor, aprox. peste drum de Albert Heijn, sigur il gasesti. In weekend e deschis, sambata si duminica, si mi se pare si miercurea seara, dar nu mai stiu sigur. Si, ce am uitat sa scriu in articol, nu se poate plati cu cardul, deci ori iei bani la tine, ori scoti de la un bancomat din Zundert. Succes si da-mi de stire dupa
      🙂

       
      • Minnie

        10 September 2012 at 22:16

        Oh nee, te dezamagesc! Nu am de gand sa bat peste 100 de km ca sa cumpar branza de burduf (nu mi-a placut nicio data!), Vegeta sau malai. Le pot cumpara de la magazinul satesc Albert Heijn sau de la arabul din colt! 🙂
        O seara buna!

         
      • Miki

        11 September 2012 at 10:44

        Aaaa stai ca m-am prins, te refereai la adresa de pe branza, eu am crezut ca imi ceri adresa magazinului 🙂

         
  4. Cosmin

    11 January 2013 at 23:18

    Cam dubioasa branza aia. Nu cumva e expirata? Aveam oarece sperante cu magazinul asta dar dupa postarea asta m-am pleostit de tot.

     
    • Miki

      11 January 2013 at 23:38

      Si mie mi s-a parut dubioasa. Poate nu fusese pastrata la o temperatura corecta pana am ajuns eu sa o cumpar. Ar fi bine sa fi fost asa ceva si de fapt branza asta in alte conditii sa fie buna. Nu era expirata, asta stiu sigur. Eu nu vreau sa ii stric omului afacerile si nici sa descurajez romanii, poate tot gasesti ceva pe plac. Altfel, macar ca experienta, tot merita 🙂 Gasisem la un moment dat un numar de telefon al magazinului pe net, poate e o idee sa suni in prealabil si sa intrebi daca au ce te intereseaza.

       
  5. Laetitia

    22 July 2013 at 6:09

    E foarte ciudat să vezi ce caută românii într-un magazin alimentar cu specific românesc din străinătate: cred că anumite produse se fabrică special pentru diasporă pentru că în ţară gusturile au evoluat, în timp ce noi, cei din străinătate am rămas fixaţi cu memoria afectivă undeva, în urmă cu mulţi ani.
    A propos de bere, de exemplu în România se fabrică de câţiva ani berea cu lămâie, slab alcoolizată, pe care italienii nu o produc. Ce te faci, tu, român, dacă ţi se face poftă? Dai o fugă la magazinul românesc.
    Ca să nu mai punem la socoteală nucile umplute, covrigii e Buzău şi muştarul de Tecuci.:)

     
    • Miki

      22 July 2013 at 11:21

      Pentru mine clar e asa cum scrii tu, eu caut gusturi care mi-au ramas mie in memorie de acum multi ani. Eu caut mancarurile de care imi e dor, asa ca intr-adevar, nu ma intereseaza cele mai noi produse. Dar de la ultima vizita care m-a dezamagit prea tare nu am mai calcat pe la magazinul cu pricina. In schimb am cumparat din concediul in Grecia seminte de floarea soarelui 🙂 si croissante 7 Days cu sampanie, care au fost preferatele mele in primul an de facultate in Bucuresti.
      In Olanda avem bere de care zici tu, Amstel Radler, poate o importa si vreun supermarket italian.
      Despre nuci umplute aud acum pentru prima data 🙂

       
      • Laetitia

        22 July 2013 at 13:03

        :)) bune croissantele cu şampanie, acum am văzut că au scos un produs cu umplutură dublă, o bunătate rară:))))
        Mie îmi plăceau şi Eugeniile, care pe copiii mei îi lasă indiferenţi, ca să nu mai zic de Pufarine, care lor nu li se par cine ştie ce…

         
      • Miki

        25 July 2013 at 14:31

        Eu sunt mai prietena cu pufuletii si telemeaua. Noroc ca am gasit un soi de asa-zisa branza feta care aduce foarte bine a telemea de oaie, asa ca sunt linistita in privinta asta 🙂

         
      • stefan

        23 August 2013 at 13:11

        Cornuri 7 zile 🙂 au la Schiedam, Boerhaavelaan … un magazin polonez cred. F bune 😀

         
      • Miki

        23 August 2013 at 14:26

        Cu sampanie? Altele nu ma pasioneaza suficient 🙂 Cu ciocolata am gasit la Lidl si am cumparat ca deh, macar erau 7 days. Dar cu sampanie ar fi fost perfecte.

         
      • stefan

        24 August 2013 at 12:37

        daps … sampanie, visine, ciocolata

         
      • Miki

        24 August 2013 at 12:45

        hmm, deci acum sa fac sa ajung pe acolo 🙂

         
  6. lilly

    16 December 2013 at 13:32

    am fost si eu la magazinul romanesc ,mai mult pentru varza si vita de vie pentru sarmale…prietenului meu olandez ii plac sarmalele noastre …ahh si pentru malai ,altceva ce am mai cumparat a fost toba …asa ca se apropie craciunul 😛

     
    • Miki

      29 December 2013 at 16:21

      Au fost bune produsele? In afara de malai 🙂 eu nu am mai calcat pe acolo de cand am scris pe blog despre magazin.

       
  7. 19701970

    20 January 2014 at 10:17

    ami puteti spune si mie zilele cand este deschis

     
    • Miki

      20 January 2014 at 10:25

      De la ultima vizita descrisa aici nu i-am mai calcat pragul, mai multe informatii nu am, deci. Poate o cautare pe internet?

       
  8. andra

    8 May 2015 at 13:20

    Stie cineva vreun restaurant romanesc in Amsterdam???
    multumesc mult!!

     

Scrie aici parerea ta / Write your ideas here

 
