RSS

Amenzi de circulatie in Olanda

08 Feb

Din 2011, amenzile de circulatie din Olanda se numara printre cele mai ridicate din Europa.

Motiv de stres mai ales pentru agentii olandezi care trebuie sa le aplice, pentru ca nu intotdeauna suma cu care este pedepsita o contraventie este proportionala cu gravitatea acesteia. Astfel, s-a venit de curand cu propunerea diferentierii amenzilor, pentru fiecare contraventie agentii sa poata alege o amenda din 3 tarife posibile, in functie de circumstante.

Citind pe internet observ doua lucruri: in Romania se lucreaza deja cu tarife diferentiate: ½ din tariful minim, tarif minim si tarif maxim.

Mai amuzant oarecum mi se par amenzile care sunt foarte asemanatoare ca suma, doar ca in Romania sunt in lei, iar in Olanda in euro.

Ca exemplu:

Olanda: 340 euro pentru parcarea pe un loc de parcare pentru invalizi – Romania: max. 370 lei pentru parcarea in loc nepermis (nu am gasit chiar pe loc pentru invalizi)

Olanda: 220 euro pentru folosirea telefonului mobil – Romania: max. 220 lei.

Daca e sa fac o comparatie bazata pe cursul valutar, sunt sigura ca salariul meu olandez nu este de 4 ori mai ridicat decat cel pe care l-as avea in Romania pentru acelasi job. Asa ca e scumpa Olanda asta… va recomand atentie maxima daca veniti sa conduceti aici, mai ales pentru ca strainii opriti de agenti olandezi trebuie sa achite pe loc amenda.

Si mai amuzant mi se pare ca nu gasesc pe internet nimic despre sanctionarea in Romania a claxonatului inutil. In Bucuresti, cel putin, chiar ar fi necesar. In Olanda, unde se claxoneaza mult mai putin, amenda este usturatoare: 340 de euro! Ce-i drept, se obisnuieste claxonarea scurta in semn de salut, cel putin asta se intampla la noi, la tara.

Cu ocazia asta aflu si ca am avut noroc asta vara cand am fost in Romania cu masina, pentru ca in Romania este obligatorie prezenta triunghiurilor reflectorizante (banuiesc ca doua) si a unui stingator de incedii. In Olanda este obligatoriu numai un triunghi si numai in cazul in care luminile de avarie ale masinii nu functioneaza. Ar fi putut sa ne coste 300 de lei lipsa acestor obiecte. Noroc ca nu 300 de euro! 🙂

 
3 Comments

Posted by on 8 February 2013 in Actualitati, Fapt divers, Fenomene olandeze

 

Tags: , , ,

3 responses to “Amenzi de circulatie in Olanda

  1. whiteadi

    8 February 2013 at 20:38

    in 2011 am luat 5 amenzi:
    una pentru ca nu am platit parcarea (am vrut sa ii las doar la teatru pe nevasta-mea si fiu-miu si am avut ghinion sa vina chiar atunci sa verifice :)) parca de 50 si ceva euro, 3 pentru viteza dar de genul a cativa km peste viteza legala, nici macar 10 in +, astea intre 30 si si 60 si euro bucata
    (2 in aceeashi zi :)) iar una pentru ca nu am aprins farul la bicicleta dimineatza, de 48 euro, asta o tin minte exact cat o fost 😀
    anu trecut doar 1, anu asta nimic inca
    Nu ma plang, e bine sa fie amenzile mari! Tineri si nelinistiti is peste tot 😉

     
    • Miki

      8 February 2013 at 20:42

      Hahaha, esti tare si ai fost nelinistit rau in 2011 🙂

       
      • whiteadi

        8 February 2013 at 21:03

        eh fiu-miu o mers juma’ de an la o scoala unde ii invata in plus de curricullum si olandeza si asta era la 15 km, si zilnic … 😉

         

Scrie aici parerea ta / Write your ideas here

 
