RSS

Viata de birou olandeza (3)

27 Jun

La toaleta, pragmatismul olandez se reflecta in prezenta unui singur robinet, cu apa rece. Ce sa faci cu apa calda? Mai bine iti ingheata mainile cateva secunde. Bine, am si despre asta teoria mea, cum ca pentru olandezi spalatul pe maini dupa mersul la toaleta este foaaarte facultativ. Asa ca nu m-ar mira daca, de exemplu din cauza crizei economice, s-ar taia apa la aceste chiuvete. Cred ca ar dura o vreme pana s-ar sesiza cineva. Cum altfel se explica faptul ca gasesc de multe ori usa de la toaleta deschisa larg, in spatele ei aflandu-se chiuveta? Asta inseamna ca cineva a iesit de la toaleta, a deschis usa larg, si a iesit, fara pauza la chiuveta, pentru care ar fi trebuit sa inchida prima usa. In graba cu care parasesc toaleta colegii nu isi amintesc sa stinga lumina, asta ca sa ma exprim in mod diplomat, adevarul e ca nu se sinchisesc de acest aspect, ca e absurd ca lumina sa ramana aprinsa.

In privinta toaletelor de care avem parte am mari nemultumiri. In cadrul acestei firme am lucrat primii ani intr-o fosta casa particulara in care aveam doua toalete, una pentru femei, una pentru barbati, despartite de un perete, dar lipite, astfel incat mi se parea teribil de inhibant cand se afla cineva in acelasi timp cu mine in toaleta alaturata, pentru ca se auzea tot.

Daca aveam aceasta mica problema in prima cladire, intre timp ne-am mutat cu biroul in alta, in care situatia s-a inrautatit. La initial 3 departamente, intre timp 2, avem doar 2 toalete. Cum angajatele feminine sunt in minoritate, seful masculin al unuia dintre departamente a declarat ca nu se pot imparti toaletele pe sexe, pentru ca barbatii vor sta mereu la coada. Asa ca avem parte de toalete unisex. Ceea ce este o oroare totala. Capacul de la WC vesnic ridicat nu e nimic pe langa stropii de urina pe gresie care chiar nu cred ca provin de la femei. Cu scarba mare merg la toaleta si incerc sa nu merg decat cand chiar nu am de ales. Si pe langa toate astea, numai usa care da direct spre toaleta se poate incuia, cea care da spre chiuveta aferenta nu se incuie, astfel poate intra cineva la chiuveta in timp ce te afli la toaleta… O lipsa de intimitate care ma oripileaza. In plus, toaleta se afla imediat dupa usa de la intrarea in cladire, langa scarile care duc la etaj, astfel incat toata lumea trece pe langa toaleta, ceea ce ma face sa ma simt extrem de expusa, parca as fi pe camp.

Toaleta nu are geam si nici ventilatie, deci o fericire maxima daca ajung pe acolo dupa un coleg care si-a luat “treaba” prea in serios…

La toate astea se adauga si felul in care face femeia de serviciu curat, si anume da cu mopul pe gresie atat de ud, de balteste si dureaza ore pana se usuca, deci nici in igiena acestui procedeu nu am incredere.

De murdarie se mai plang si alte colege, de restul aspectelor nu, deci poate sunt eu o fiinta mai sensibila in privinta asta, eu stiu?

VA URMA

 
4 Comments

Posted by on 27 June 2013 in De la birou, Fenomene olandeze

 

Tags: , , , , ,

4 responses to “Viata de birou olandeza (3)

  1. whiteadi

    28 June 2013 at 7:31

    da si eu am observat de ceva ani ca nu se omoara cu spalatul pe maini

    si cand te gandesti ca uneori trebuie sa dai mana cu ei! 🙂

    dar nici dupa treaba mai serioasa am observat unu altu ca ies direct, eu stau si ma spal si ei ies

    din buda, traverseaza holul mic direct catre afara…

    am avut un coleg turc care era oripilat, el de fapt vroia la buda si bideu, saracu

     
  2. ioana

    29 June 2013 at 18:04

    Vai, 3-0 pentru firma mea pana acum…la noi e raiul toaletelor. Traiasca gigel si neamul lui care ne ofera conditiile astea de lucru…. Suntem 8 femei in firma care impartim 4 toalete, 2 la parter si 2 la etaj. Baietii au si ei cate 2 pe etaj dar ei sunt mai multi, vreo 15. Nu prea avem evenimente neplacute pt. ca suntem putine si nici nu prea ne intalnim pe acolo. La etajul 2, unde functioneaza doar un birou de barbati inchiriat unei alte firme, mai sunt inca 4 toalete (2 pt. femei si 2 de barbati). Eu, fiind undeva intre etajul 1 si 2 folosesc de cele mai multe ori toaleta de la etajul 2, unde sunt singura, singurica. Pana intr-o zi, cand am auzit pasi grei pe hol si am stiut ca o sa intre cineva peste mine, cel mai probabil unul din baietii din biroul inchiriat. Efectiv mi-am tinut respiratia, n-am zis pas, omul a venit fluierand, si-a facut treaba (mica), cred ca a zabovit putin si si-a admirat “ciucurelul” pt ca a durat ceva pana si-a tras pantalonii. Vorbea singur sau canta ceva, era ceva ca un tact, aveam impresia ca spune cifre una dupa alta :)). S-a spalat si pe maini dupa si a plecat. In tot timpul ala eu ma rugam sa nu cumva sa-mi sune telefonul, cred ca facea infarct si l-as fi avut pe constiinta :))) Era clar ca el se credea singur, iar eu muream de ras… in sinea mea…Nu stiu de ce a folosit toaleta aia, a lor e prima, si au si pisoar pe langa toaleta. Asa ca iti dai seama imediat ca aia e toaleta de barbati, si nu asta in care ma aflam eu. Dar probabil ca ei, stiindu-se singuri pe etaj, se simt stapani si pe cele doua toalete, si le folosesc cum au chef.
    A fost cea mai amuzanta intamplare a mea in legatura cu toaleta la servici.

     
    • Miki

      25 July 2013 at 14:37

      Ioana, ce comentariu tare e asta 🙂 Chiar ca raiul toaletelor haha.
      Poate omul se cronometra si de asta rostea cifre 🙂
      Clar, castigi detasat premiul intai pentru intamplare si pentru conditiile oferite de firma voastra.

       

Scrie aici parerea ta / Write your ideas here

 
