RSS

Primul weekend de primavara in Olanda 2014

09 Mar

P1200018

Cea mai blanda iarna de cand locuiesc in Olanda a fost urmata de weekendul acesta de inceput de martie cu temperaturi record. P1000544Azi, din mersul motocicletei, pe care am convenit ca nu ne vom mai sui daca nu sunt 20 de grade, am vazut o temperatura afisata de 22 de grade.P1200010

In apropiere de satul nostru

Olandezii, nu foarte des rasfatati cu vreme buna, adica si soare, si cald, si fara rafale de vant, ies in masa din case pentru a prinde cat mai multe raze de soare. Stiam asta, pentru ca de fiecare data se intampla la fel, asa ca as fi ramas cu placere acasa, in gradina.

P1200011Dar nu imi pare rau ca am iesit, pe o portiune am avut vant prielnic incat am putut sa ma bucur de caldura soarelui, de mirosul pajistilor si in rest, ca de obicei, sa privesc in jur la toti si toate.P1200015

Mult alb pe biciclete 🙂

Olandezii au savurat din plin, din cate am vazut. Au iesit cat mai sumar imbracati, de unde alaltaieri umblau in paltoane (s-a purtat mult alb, in caz ca va intrebati ce se mai poarta primavara asta), la plimbari cu biciclete, scootere, motociclete, cai si carute de agrement, dar si pe jos, sa plimbe cate un catel, cate un copil.

P1200020

Willemstad arhiplin

Am ajuns in Willemstad, un orasel dragut, in care oprim des cu motorul, pentru ca e situat pe malul apei si are o atmosfera placuta. Ei bine, Willemstad era asediat. Terasele erau pline ochi, barci mai mici sau mai mari luasera cu asalt apele, pescarii amatori isi incercau norocul, iarba era luata cu asalt de multe persoane dornice de leneveala la soare in public, cozile erau luuuuungi in fata saloanelor de inghetata deschise temporar pe motiv de vreme buna.

P1200021

Coada la inghetata

Olandezii oricum s-au situat printre cei mai fericiti europeni la ultima ancheta pe tema asta, daca i-ar fi intrebat azi cineva cum stau cu fericirea, cred ca bateau toate recordurile. Iar daca declansatorul acestei extazieri este doar un weekend cu vreme buna, viata nu poate fi prea rea in Olanda, pana la urma 🙂

P1200024Pe drum spre casa am oprit si in Vatican 🙂
De fapt in Oudenbosch - biserica e construita
dupa modelul Sf. Petru.

P1200026
 O moara veche tine piept celor moderne 🙂

Aceste poze au fost facute in mersul motorului, deci va rog sa notati cum imi risc eu viata pentru a va putea prezenta actualitatile olandeze pe blog. 🙂

 

Tags: , , , , , ,

6 responses to “Primul weekend de primavara in Olanda 2014

  1. Jurnal de Navetist

    9 March 2014 at 22:54

    Apreciem faptul că îţi pui în pericol viaţa pentru a ne ţine la curent despre noutăţile din Olanda, mulţumim. Nu am înţeles totuşi faza cu mersul pe motoretă de la 20 de grade în sus.

     
    • Miki

      9 March 2014 at 22:59

      Ai dreptate, nu am explicat. Sub 20 de grade ne e prea frig 🙂 pentru ca pe motor esti in general batut de vant.

       
  2. Mira

    10 March 2014 at 3:33

    Foarte fain, mi-a plăcut poza aia cu voi pe motor… 🙂 Păi să vă ţină vremea asta, am văzut oameni în tricouri. Aici aşteptăm vremuri mai calde!

     
  3. Alisucu

    31 March 2014 at 13:07

    In ce oras stai? Weekendul asta (29-30) mi s-a parut VARA curata aici in Olanda. Eu stau in sud – in zona Zeeland.

     
    • Miki

      31 March 2014 at 20:54

      Si eu in sud, dar in Brabant, la noi a fost mai mult noros, dar caldut, mai ales sambata.

       

Scrie aici parerea ta / Write your ideas here

 
