RSS

Ce plic cu bani?? Flori!

11 Jul

Sa vezi si sa nu crezi, cam asa am patit acum cateva luni. Sigur pentru o romanca ingrozita de practicile cunoscute din Romania unde o operatie inseamna plicuri cu bani indesate in buzunare de halate albe.

Era vorba ca prietenul meu sa fie operat intr-o dimineata de vineri, o operatie minora, dar totusi o operatie pentru care ne-am pregatit. Noroc ca spitalul e la vreo 20 de minute cu masina, deoarece, cu 40 de minute inainte de ora stabilita, primim un telefon de la spital. Cum ca doctorul nu poate efectua operatia fiind bolnav la randul sau. Am plecat la serviciu in loc de spital, putin pleostiti dupa asa o schimbare de plan neasteptata.

Sambata insa ne trezeste soneria, cobor si la usa, ce sa vezi? Un domn cu un buchet de flori. Da, intuiti bine, din partea spitalului! Cu un biletel in care sectia respectiva a spitalului isi cerea scuze pentru neplacerea provocata in ziua precedenta. Am dovezi, pentru ca va cred ca nu ma credeti:

P1090070pIMG_20150321_133453p

Asa da, sa tot fi operat in Olanda unde nu exista om care sa se gandeasca la plicuri cand aude de operatii, unde asigurarea de sanatate acopera costurile si pacientii sunt ingrijiti in conditii decente fara sa aiba la ei niciun ban! Dar, mai ales, sa fim noi sanatosi si sa nu avem nevoie de operatii oriunde ne-am afla!

 
4 Comments

Posted by on 11 July 2015 in Uncategorized

 

Tags: , , , ,

4 responses to “Ce plic cu bani?? Flori!

  1. Iulian

    17 July 2015 at 21:13

    WOW! Asta îmi demonstrează încă o dată că olandezii au o mentalitate super faină!

    Nu știu dacă sunt chiar toți așa, dar cred că marea majoritate sunt foarte de treabă, asta judecând după cei cu care am conversat eu (interes profesional). Mi s-au părut foarte transparenți, companiile nu se sfiesc „să dea din casă” (în cazul meu trucuri legate de producție) etc.

    Nu spun că nu există și în RO astfel de oameni. Românii din domeniul meu cu care am vorbit au fost la fel de de treabă și dornici să-și împărtășească cunoștințele, dar aici nu se lucrează la nivelul la care se lucrează în NL sau UK.

    De-asta m-așteptam să mi se vorbească „de sus” sau, mai rău, să nu primesc niciun răspuns, dar s-a întâmplat exact contrar așteptărilor mele. 🙂

    În RO sigur nu se va întâmpla niciodată faza cu cerutul de scuze prin trimisul de flori acasă. N-avem asta în mentalitate și e foarte greu să apară schimbări.

     
    • Miki

      17 July 2015 at 21:48

      Ma bucur ca ai avut experiente pozitive. In mare, olandezii sunt OK. Si asa cum scrii tu, transparenti, directi, fara vrajeli. Pai, tu esti noua generatie, daca implementezi tu schimbari in bine, poate inspiri si pe altii sa faca la fel si iesim candva la liman 🙂

       
      • Iulian

        17 July 2015 at 22:21

        E greu pentru că în RO lucrurile nu merg așa cum ar trebui, cel puțin în domeniul meu.
        Interesul e aproape 0, toată lumea are lucruri mai bune de făcut în radio decât să investească timp în partea asta care, în majoritatea țărilor, e „bună și există, dar doar atât”, după cum spunea unul din modelele mele pe plan profesional (olandez, desigur 😛 ). Ei bine, în NL e mult mai mult de atât, iar în RO e mult mai puțin de-atât.

        Sincer, nu m-aș vedea deloc cu un job permanent în RO (cel mult până termin liceul, poate) pentru că, din câte am văzut, aici există pericolul să se bage cineva care n-are nici în clin nici în mânecă idee despre ce faci tu, iar atunci când te bagi în jobul unui om de pe o poziție creativă s-a dus totul.

        Cu o floare nu se face primăvară, iar eu n-o să mă risc. O să plec fain frumos acolo unde oamenii au habar de ceea ce fac și angajatorul îmi oferă tot ce am nevoie (cel mai probabil și-un salariu muult mai bun decât aș lua în RO)

        Da, sunt egoist aici. Dar, să fim sinceri, tu nu ai fi dacă ai fi în locul meu? 🙂

         
      • Miki

        17 July 2015 at 22:25

        🙂 te inteleg, eram idealista mai devreme. Iti admir elanul si pasiunea si mi s-ar parea foarte tare sa faci cariera in Olanda.

         

Scrie aici parerea ta / Write your ideas here

 
